Tuesday, July 27, 2010

AKU BUDAK KAMPUS - Meniti Cerun-Cerun Kehidupan 6




Kesepuloh

Jika aku boleh rangkumkan dan gabungkan sekali, selama 36 bulan aku di kampus Shah Alam merupakan satu pengalaman yang tidak boleh dilupakan. Dari hari pertama kedua kakiku melangkah masuk ke kawasan kampus, dengan penuh hati-hati aku belajar meniti cerun-cerun bukit yang curam lagi licin, hinggalah ke hari terakhir sebelum kedua kakiku melangkah keluar dari kawasan kampus, semua pengalaman yang aku timba adalah pengajaran buat ku.

Seperti yang kalian semua kenali, aku sentiasa berada di pertengahan. Tidak tinggi rendah pun tidak. Tidak nakal, baik jauh sekali. Best student atau Dean's List bukan milik ku, tetapi repeat atau gagal tak pernah. CGPA, cukuplah sekadar dapat diploma. Playboy, ehhh seliseh malaikat 44 tak ada, tapi kawan perempuan special memanglah dulu ada (seorang dua). Motor scrambler aku tak punya, cuma sekadar motor kapcai tua yang banyak berjasa. Tidak lancar berbicara dan pandai berpidato, namun aku tak lah bengap dan bisu, sekadar cakap perlahan2 tu adalah. Bukan juga aku seorang olahragawan kebanggaan teman-teman sekursus, tetapi boleh tahan juga kerana aku kapten olahraga kolej tau, wakil Universiti M'sia pula.

Kepada anda semua yang sama-sama mengikuti kursus DIB maupun kursus-kursus yang sewaktu dengannya, terima kasih kerana pernah suatu waktu dulu menjadi teman seiringan ku khasnya kepada kawan-kawan DIB A. Semuga pendedahan yang sedikit ini tentang pengalaman ku, akan dapat membuka semula buku memori kalian semua.

Dan akhir sekali, sebelum aku mengundur diri, aku mohon berbanyak-banyak ampun dan maaf akan setiap kesalahan dan kekurangan ku dari dulu, 25 tahun dulu, hinggalah saat aku mengakhiri topik aku ini.

Kepada yang akan menghadhiri Reunion Jubli Perak (25 tahun) DIB/DIIA pada 31/7/2010 nanti, selamat berjumpa semula, insya Allah.

No comments: